http://archief.schonekleren.nl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/377126Marketingethiek2.jpg
 
Marketingethiek
Omdat klanten steeds vaker willen weten hoe hun kleren gemaakt zijn, is het in de mode-industrie belangrijk geworden om een ethische boodschap te kunnen communiceren. Het is noodzakelijk dat bedrijven zeker weten dat hun ethische claims overeenkomen met wat er in de praktijk gebeurt, zodat de boodschap betrouwbaar blijft. ‘Greenwashing’, onbewezen of irrelevante claims door bedrijven, komt namelijk steeds vaker voor.


Volgens Futerra, een Brits communicatiebureau dat zich richt op duurzaamheid, ondermijnt greenwashing het vertrouwen van consumenten in advertentieclaims en brengt het daarmee de hele ‘ethische markt’ in gevaar. Bedrijven moeten dus voorkomen dat ze hippe woorden onjuist gebruiken of cruciale kwesties bewust negeren. De hoeveelheid ‘groene’ namen, merken en bedrijven neemt ook in Nederland enorm toe. Het is slim om je met deze behoefte in de samenleving te associëren, dat snappen zij ook. Blijf dus altijd kritisch kijken naar wat een bedrijf echt waarmaakt van alle prachtige dingen die ze beloven.

 
 

Rechterbalk_homepage_Ga_voor_goed_goed180120

Ga voor goed goed!


Lees hier wat jij kunt doen voor eerlijke kleding.
Waar vind ik schone kleren

Waar vind ik schone kleren?


Klik hier voor het antwoord op deze en meer veelgestelde vragen.
Blijf op de hoogte

Blijf op de hoogte


Schrijf je in voor onze nieuwsbrief of sms-acties.

Word donateur


Wij steunen de mensen die onze kleding maken. Help ons helpen!
Speel de Grote Klere Quiz

Speel de Grote Klere Quiz


Doe iets leuks voor schone kleren met deze kruising van spelletjesavond, kledingruilfeestje en quizprogramma!